Vanliga frågor & svar

Om dina frågor inte besvaras nedan, maila oss direkt på info@snipp.nu

CHIP

Viktig information

Vi kan inte anpassa kort med dessa chip. Kontakta oss om du är osäker på din chiptyp.

Generella frågor

Vi uppgraderar ditt plastbetalkort och överför data och chip till ditt nya specialdesignade metallkort.

Säkerhet står alltid högst upp på agendan hos Snipp och vi erbjuder en mycket unik produkt och vi är i en väldigt unik verksamhet, och med det är vi mycket stolta över att vinna ditt förtroende. Vi lagrar inte någon av dina kortbetalningsuppgifter, vi överför endast data från ditt gamla plastbetalkort till ditt nya metallkort. Alla kortuppgifter raderas direkt efter överföringen.

Vi ber heller inte om PIN-koder eller lösenord av något slag. Det finns tyvärr inga andra tillvägagångsätt för att kunna uppgradera sitt betalkort till ett metallbetalkort hos Snipp.

Vi rekommenderar att tillfälligt "pausa" ditt betalkort om möjligt under processen. Finns det ingen möjlighet att göra det så kan man alltid överföra sina pengar till ett annat konto.

Tyvärr fungerar inte blipp funktionen, men vi utforskar fortfarande om teknik för att möjliggöra överföring av blipp funktionen från ett plastbetalkort till ett metallbetalkort. Du kan fortfarande använda mobilbetalningsappar för att göra tradlösa betalningar.

Som kund har du möjlighet att välja om du vill ha kortuppgifterna på framsidan eller baksidan av metallkortet. För att komma åt detta alternativ i designverktyget (skapa ditt egna kort) så trycker du på ”Förberedda mönster”/ ”Färdiga designs” om du använder en data. Använder du mobil så trycker du på ”mallar”.

Observera att du inte ska fylla i dina kortuppgifter på hemsidan för ditt nya metallkort. Kortuppgifterna tillsätts direkt på metallkortet av Snipp och inte i hemsidan. Snipp designar inga metallkort utan kortuppgifter vilket innebär att kortuppgifterna per automatik graveras på baksidan av kortet om du inte har valt något alternativ enligt ovan.

Våra metallkort är tillgängliga för alla som vill uppgradera och specialdesigna sina betalkort. Vi kan dock
inte uppgradera betalkort med dom chip-modeller som finns på bild i vår hemsida.

Då spärrar man sitt kort direkt och ber banken om ett nytt betalkort. Man går tillväga precis som om
man hade sitt vanliga plastbetalkort.

I vårt designverktyg så kan man använda olika färger på ramar och färdiga tryck till kortet. Detta betyder inte att man kan få alla dessa färger graverade på sitt nya metallkort. Våra metallkort finns i fem olika färger som har tre olika basfärger (färg på graveringen).

  • Guldfärgat kort med svart bas
  • Rosé guldfärgat kort med svart bas 
  • Regnbågsfärgat kort med svart bas
  • Mattsvart färgat kort med guld bas 
  • Mattsvart färgat kort med vit bas.

Metallkorten fungerar i bankomater, men vi rekommenderar inte att sätta in kortet i bankomater då
vissa rullband i maskinerna kan vara svaga och inte klara av ett metallkort som dessutom väger mer än
ett plastkort. Därtill kan även vissa typer av bankomater orsaka små repor på metallkorten. Vi
rekommenderar att bara sätta in kortet i kortläsare och maskiner som kräver halva inplaceringen av
kortet.

Några av många fördelar med ett metallkort:

  • Lyxig känsla
  • Säkrare kort då blipp funktionen inaktiveras under uppgraderingsprocessen
  • Mer slitagetålig än plast
  • Unikt betalkort som är specialdesignat just för dig!

Det går bra att rengöra metallkortet med den mikrofiberduk som man får med i produktboxen eller sin egen mikrofiberduk med några droppar vatten på duken om man vill. Var dock försiktiga med vatten på chippet eller magnetremsan så att de inte skadas av detta.

Du kan fortfarande använda mobilbetalningsappar för att göra trådlösa betalningar. Man kan även ta ut
pengar från en bankomat innan man skickar i väg sitt kort till oss.

Vi ger alla våra kunder 90 dagars garanti när man köper ett metallkort hos oss på Snipp.

Ditt metallkort går ut exakt samma datum som ditt plastbetalkort.

Returer eller återbetalningar kan vi inte ge då produkten är specialdesignad just för dig.

Frakt & Leverans

Du skriver in vår adress på ett valfritt kuvert eller paket och skickar denna som vanligt med frimärke på
till:

Snipp, Fyrgränd 3, Solna 169 68.

Vi rekommenderar att du lägger ditt kort i ett vadderat kuvert i syfte att förhindra skador på kortet som kan uppstå under en posttransport.

Så fort vi har fått in ditt kort så påbörjas processen med data och chip överföring samt lasergravering. Vi
är klara med ditt nya metallkort och skickar iväg det till dig inom 72 timmar. Våra paket innehåller en
produktbox, mikrofiberduk, ditt nya metallkort samt ditt gamla plastbetalkort. Paketet är spårbart och
du kan följa hela leveransprocessen. Du får ett meddelande när ditt paket är redo att hämta ut i närmsta
postombud mot legitimering.

För tillfället erbjuder vi våra tjänster och produkter endast till Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Nej, frakten ingår vid köp av ett metallkort hos oss på Snipp inom Sverige.

Skapandet

Det bestämmer du själv! Bilderna får dock inte innehålla något som kränker eller attackerar någon person baserat på etnicitet, religion, nationellt ursprung, sexuell läggning och dylikt
Det är även kundens ansvar att säkerställa att eventuella bilder eller logotyper inte är upphovsrättsligt skyddade.

Vi får ditt kort vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar beroende på postens arbetsbelastning och varifrån du skickar ditt kort.

Vi påbörjar därmed denna uppgraderingsprocess och skickar tillbaka ert nya metallkort och gamla plastbetalkort inom 72 timmar.

Ytterligare 2-3 arbetsdagar för vårt paket att komma fram till ert närmsta postombud. Vi ansvarar såklart inte för några postförseningar då vi inte kan påverka detta.

När du har din design måste du ladda upp din bild eller logotyp till vår hemsida i vårt designverktyg. En vektorfil eller en bild med transparent bakgrund är att föredra.